Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Діяльність » звіти » Служба автомобільних доріг у Донецькій області підбила підсумки роботи за 2015 рік

Служба автомобільних доріг у Донецькій області підбила підсумки роботи за 2015 рік

Торік на Донеччині було ліквідовано майже 255 тис. м2 руйнувань та деформацій дорожнього покриття, що на 143 тис. м2 більше за аналогічний показник позаминулого року.

Слід зазначити, що саме ямковий ремонт (як єдиний вихід утримання вітчизняних доріг у належному експлуатаційному стані в умовах бюджетного дефіциту) майже повністю вичерпав минулорічний фінансовий ресурс! Впродовж усього року фахівці Служби фіксували прогресуюче руйнування автодоріг: після «першої хвилі» ямкового ремонту, виконаного на основі даних  весняного комісійного огляду та завершеного вже на початку червня, розпочалася «друга хвиля» ліквідації новоутворених деформацій на дорожньому покритті, що тривала аж до настання поточної зими.

Нагадаємо, на початку 2015 року ямкового ремонту потребувало понад 193 тис. м2 покриття, але внаслідок збільшення інтенсивності руху по маршрутах в обхід окупованих земель (через штучний перерозподіл транспортних потоків в умовах неоголошеної війни), а головне – суцільного ігнорування перевізниками правил обмеження руху вантажівок з понаднормовою вагою, особливо у спекотний період року, які буквально розчавили місцеві шляхи з низьким модулем пружності дорожнього одягу, загальна площа поверхні, ураженої ямковістю, зросла до критичних показників – майже 255 тис. м2!

Отже, зі 126,5 млн грн, виділених із загального фонду держбюджету на поточний дрібний (ямковий) ремонт та експлуатаційне утримання автошляхів загального користування, левова частка грошей, а саме 77,8 млн грн, пішла на латання ям, усунення просідання, здиблення, колійності та сітки тріщин!

Для оперативної ліквідації ямковості та новоутворених деформацій Службі довелося корегувати виробничий план, майже вдвічі збільшивши витрати на ямковий ремонт за рахунок інших видів робіт з експлуатаційного утримання. Аби повноцінно підготуватися до зими, знекровлені фінансові ресурси було поповнено за рахунок обласного бюджету: на зимове утримання автошляхів загального користування обласна влада виділила 570 тис. грн.

Загалом, торік дорожньо-експлуатаційними організаціями Донеччини (передусім головним підрядником ДП «Донецький облавтодор») було встановлено 4 274 дорожні знаки, у тому числі тимчасові та знаки маршрутного орієнтування; оновлено 1 219,1 км горизонтальної дорожньої розмітки та промарковано 5 872,3 м2 пішохідних переходів і напрямних острівців; відремонтовано 3,23 км бар’єрного огородження та вирубано 338 км порослі.

(Для порівняння: у 2014 році на дорогах області було встановлено 682 покажчики руху, позначено горизонтальною розміткою 684,9 км проїзної частини та улаштовано 654 м2 переходів і острівців.)

До осінньо-зимового періоду 2015-2016 років було підготовлено 237 одиниць техніки та механізмів; 3 стаціонарні бази та 20 тимчасових майданчиків для виготовлення і зберігання піщано-соляної суміші; встановлено 4,5 тис. пог. м (додатково виготовлено 2 610 пог. м) засобів пасивного снігозахисту (снігозатримуючих щитів) для облаштування снігозаносних ділянок доріг; заготовлено 23 тис. т фрикційних матеріалів; 4 тис. т технічної солі та необхідний десятиденний незнижуваний запас бензину (45 т) і дизельного палива (90 т). На дорогах області встановлено 327 комплектів попереджувальних дорожніх знаків (1.13 «Слизька дорога», 7.12 «Ожеледиця», табличок 7.2.1 «Зона дії»), спуски та підйоми небезпечних ділянок автошляхів облаштовано конусами з протиожеледних матеріалів.

Незважаючи на дефіцит фінансування та безпрецедентну руйнацію асфальтобетонного покриття, шляховикам вдалося утримати автомобільні дороги загального користування у належному експлуатаційному стані та забезпечити безаварійний проїзд автотранспорту автошляхами національного, міжнародного значення та основними маршрутами регіону.

Враховуючи минулорічний досвід та важку роботу дорожньо-експлуатаційних служб в умовах хронічного недофінансування, хотілося б вкотре закликати водіїв, насамперед великовагового та великогабаритного автотранспорту, не порушувати правил проїзду та дотримуватися Схеми маршрутів (з позначенням руху вантажівок вагою до 40 т), розробленої Службою та Держінспекцією з урахуванням технічних характеристик автошляхів. Сумлінне ставлення водіїв вантажівок з понаднормовою вагою до своїх обов’язків дозволить заощадити кошти на першочерговому ремонті доріг та зберегти покриття від подальшої руйнації.

Вкрай жахливою виглядає ситуація й з постійним розкраданням технічних засобів організації дорожнього руху (дорожніх знаків, металевих стійок до них, а також елементів бар’єрного та перильного огородження): загальна вартість нанесених збитків від дій вандалів у 2015 році склала 293,6 тис. грн!

Для довідки:

Як повідомлялось раніше, відповідно до Методики визначення обсягу нормативних витрат, потреба на поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автошляхів загального користування Донеччини у 2015 році становила 1 529 536 тис. грн.  Мінімальна потреба – 220,6 млн грн. Однак, станом на 31.12.2015 р. обсяги прийнятих ремонтних робіт склали всього 126,5 млн грн.

Нагадаємо, торік жоден з об’єктів, що потребував будівництва, реконструкції, капітального або поточного середнього ремонту, так і не увійшов до відповідної Постанови Кабміну про виділення бюджетних і кредитних коштів. Детальний перелік відновлювальних робіт, розроблений Службою з урахуванням пошкоджених або зруйнованих об’єктів лише на неокупованій частині області, наразі лишається непрофінансованим: орієнтовна сума відновлювальних робіт становить близько 3 млрд грн.

На жаль, у межах виділеного фінансування відновити дорожньо-транспортну інфраструктуру Донеччини як складову частину Єдиної транспортної системи України – неможливо. В державі поки що не існує фінансової можливості й робити якісний ремонт доріг, не кажучи вже про відновлення мостів та шляхопроводів. Кардинально змінити ситуацію в дорожній галузі влада планує за рахунок реформ і принципово нового підходу в управлінні.

Додамо, що ремонт (а тим більше будівництво) доріг лишається вкрай витратною статтею бюджету. Наприклад, вартість будівництва одного кілометра дороги на європейський зразок (з десятирічним строком гарантії та проїзною частиною завширшки дев’ять метрів) на сьогодні коштуватиме 12 млн грн. Неважко порахувати, що за кошти, виділені Донеччині торік на ямковий ремонт та експлуатаційне утримання автошляхів загального користування, можна було б прокласти… лише 10,5 км єврошляху.

Прес-служба САД у Донецькій області