Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » події » Кабмін підтримав ініціативи Мінінфраструктури та Укравтодору щодо обмеження швидкості руху в населених пунктах до 50 км/год

Кабмін підтримав ініціативи Мінінфраструктури та Укравтодору щодо обмеження швидкості руху в населених пунктах до 50 км/год

10 листопада 2017 року Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про зниження швидкості у населених пунктах до 50 км/год.

Славомір Новак, керівник Державного агентства автомобільних доріг України: «Щиро дякую Уряду за підтримку ініціативи Міністерства інфраструктури та Укравтодору щодо зменшення швидкості у населених пунктах до 50 км/год. Упровадження європейської практики безпеки дорожнього руху дозволить зберегти життя людей, сприятиме розвитку нової культури на дорозі. Це прогресивне рішення є важливою складовою Національної програми безпеки дорожнього руху. Нехай дороги будуть безпечними!»

Довідково

Міністерство інфраструктури України погодило без змін проект Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 12.4 Правил дорожнього руху», надісланий листом Державного агентства автомобільних доріг України.

Проект постанови Кабінету Міністрів України має за мету зменшення кількості ДТП на дорогах шляхом зменшення максимально дозволеної швидкості для транспортних засобів.

З метою наближення законодавства України до Європейських стандартів, Проектом передбачаються зміни до пункту 12.4 Правил дорожнього руху в частині зменшення швидкості руху транспортних засобів у населених пунктах з 60 до 50 км/год.

При цьому з 23:00 до 06:00 у населених пунктах рух транспортних засобів дозволятиметься зі швидкістю не більше 60 км/год.

Нагадаємо, в Укравтодорі запропонували програму «4Е», яка, відповідно до рекомендацій ООН та Європейської комісії, може стати основою Національної стратегії забезпечення безпеки на дорогах країни.

Основоположними принципами цієї стратегії є:

  • Engineering (будівництво нових доріг та відновлення існуючих відповідно до європейських стандартів безпеки);
  • Enforcement (правоохоронний нагляд і контроль: автоматизація контролю за швидкістю та технічним станом транспортних засобів, контроль на вміст алкоголю в крові водія, контроль навантаження на дорогу);
  • Emergency (екстрені дії в умовах небезпеки для життя і здоров'я, оперативне реагування та розроблення дій на випередження, забезпечення правила «золотої години);
  • Education (підвищення обізнаності про безпеку дорожнього руху, зміна ставлення до питань безпеки руху на індивідуальному рівні, на рівні громади, суспільства).

Трирічна національна програма підвищення безпеки на дорогах передбачає:

  • будівництво 500 кільцевих розв'язок, що суттєво знизить кількість ДТП;
  • оновлення технічних стандартів проектування та будівництва доріг;
  • втілення інтелектуальних транспортних систем;
  • автоматизацію контролю за швидкістю транспортних засобів;
  • побудову мережі вагових транспортних комплексів, які зважують транспортні засоби у русі;
  • облаштування 1000 наземних пішохідних переходів із острівками безпеки, освітленням, дорожніми знаками та розміткою;
  • створення безпечних перехресть, спорудження надземних та підземних пішохідних переходів, будівництво об’їзних доріг біля населених пунктів тощо.

Нагадаємо, Державне агентство автомобільних доріг України планує втілити рекомендації міжнародної консалтингової компанії COWI з питань дорожньої безпеки та Європейського інвестиційного банку щодо зменшення швидкості перед наземними пішохідними переходами до 50 км/год. Це дозволить знизити аварійність на дорогах і, як наслідок, зберегти життя та здоров’я громадян.

Дослідження, зокрема, Світового банку, свідчать про низький рівень безпеки на дорогах України та один із найвищих у світі рівнів травмування та смертності на дорогах.

Минулого року на українських дорогах загинуло 4 003 особи та постраждало понад 31 600 осіб. Сукупні річні збитки від транспортних пригод в Україні складають близько 40 млрд грн.

Основними проблемами в Україні, за висновками міжнародних експертів, залишаються високий ліміт швидкості у населених пунктах – 60, 90, 110 км/год, висока фактична швидкість, вільний доступ пішоходів до доріг (навіть на дорогах із 4-6 смугами), відсутність у населених пунктах тротуарів та рух пішоходів по узбіччю, велика кількість переходів в одному рівні і замало переходів в різних рівнях.

Найпріоритетнішим напрямком убезпечення пішоходів на дорогах є зменшення швидкості на наземних пішохідних переходах – до 50 км/год і менше. За висновками міжнародних експертів, «пішохід, збитий автомобілем на швидкості 60 км/год має шанс вижити лише у 30% випадків, а на швидкості 50 км/год шанс вижити збільшується удвічі – до 60%».

Серед основних рекомендацій міжнародних аудиторів з безпеки – стримування потоку у населених пунктах (зменшення швидкості, кількість та ширина смуг), прийняти принципового рішення щодо регулювання змішаного потоку в населених пунктах, визначення пріоритетності руху (відсутність прямого доступу, огородження в населених пунктах).

Зауважимо, що європейська практика передбачає прийняття рішення місцевою владою про визначення переліку доріг, де швидкість може лишатися 60, 70, 80 км/год. Зокрема, в Києві такими дорогами можуть бути проспект Перемоги, проспект Бажана, Столичне шосе та ряд інших.

Джерело: офіційний сайт Укравтодору