Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » новини » Сучасні технології: між Мирноградом і Костянтинівкою продовжується капітальний ремонт національної траси Н-32 (ФОТО)

Сучасні технології: між Мирноградом і Костянтинівкою продовжується капітальний ремонт національної траси Н-32 (ФОТО)

Від села Нова Полтавка у напрямку Костянтинівки триває комплексне відновлення автодороги загального користування державного значення Н-32 Покровськ – Бахмут – Михайлівка (до реформування це була територіальна дорога Т-05-04 Красноармійськ – Артемівськ – Михайлівка, побудована на початку 60-их років минулого століття). Як вже повідомлялось, для шляховиків ремонт ділянки траси із застарілим цементобетонним покриттям – це свого роду експериментальний виклик, адже до цього часу країна не мала практичного досвіду відновлення подібних доріг (принаймні, в такому масштабі), побудованих за радянських часів для транспортного сполучення багатогалузевих промислових центрів. Складність цього ремонту полягає не лише у розбиранні застарілої цементобетонної плити (товщиною ≈20 см), а й у вирішенні проблеми слабкого ґрунту під нею.

Відсутність міцної основи дорожнього одягу могла призвести у майбутньому навіть до провалів дорожнього полотна: на аварійній ділянці, з якої й розпочався ремонт та яка тимчасово закрита для руху транспортних засобів, під плитою вже спостерігалися процеси перезволоження та просідання ґрунту.

Нове конструктивне рішення щодо улаштування основи дорожнього одягу, запропоноване науковцями ДП «ДерждорНДІ» та погоджене Технічною Радою Укравтодору, вже дозволило стабілізувати нижній шар основи двокілометрової ділянки траси. На стабілізований ґрунт укладаються нові конструктивні шари дорожнього одягу.

Перевірка представниками ДП «ДерждорНДІ» (11.09.2018) модуля пружності нижнього шару основи дорожнього одягу (стабілізованого ґрунту та улаштованого поверх нього шару з подрібнених фракцій колишньої цементобетонної плити). Фотоархів Служби

Загалом роботи з улаштування нового дорожнього одягу передбачають:

  • розбирання та подрібнення цементобетонного покриття до необхідних фракцій;
  • стабілізацію існуючого слабкого ґрунту, обробленого за часи будівництва органічним в’яжучим (дьогтем);
  • ущільнення шару основи зі стабілізованим ґрунтом із подальшим улаштуванням подрібненого цементобетону;
  • улаштування щебенево-піщаної суміші С13;
  • улаштування георешітки (у якості армуючого матеріалу) із подальшим улаштуванням шарів із щебенево-піщаних сумішей тощо.

Улаштування щебенево-піщаної суміші поверх нижнього шару основи (стабілізованого ґрунту та улаштованого поверх нього шару з подрібнених фракцій колишньої цементобетонної плити). Фото Служби автодоріг

Ущільнення шару із щебенево-піщаної суміші перед укладанням георешітки (у якості армуючого матеріалу) 

Улаштування георешітки із подальшим укладанням шарів із щебенево-піщаних сумішей. Фото Служби автодоріг

Після укладання шарів основи дорожнього одягу буде улаштовано нове двошарове асфальтобетонне покриття з верхнім шаром із щебенево-мастикового асфальтобетону.

До завершення ремонтно-будівельного сезону 4 км траси матимуть нову конструкцію дорожнього одягу. Проїзд транспортних засобів буде відновлено. Наступного року роботи продовжаться. Протяжність першої ділянки, що підпадає капремонту, – 17 км.   

Роботи виконує ТОВ «Славдорстрой» (замовник – Служба автомобільних доріг у Донецькій області). Науково-технічний супровід здійснює Державне підприємство «Державний дорожнiй науково-дослiдний iнститут iменi М.П. Шульгiна» (ДП «ДерждорНДІ»). Джерело фінансування: спеціальний фонд обласного бюджету (кошти від «митного експерименту»). 

Шановні учасники дорожнього руху! Просимо із розумінням поставитись до тимчасових незручностей! Про відновлення проїзду буде повідомлено додатково!

Сторінка у Facebook 

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Донецькій області