Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » Законопроекти » Український парламент підтримав створення Дорожнього фонду

Український парламент підтримав створення Дорожнього фонду

Укравтодор матиме стале та спрогнозоване фінансування вже з 2018 року. Передача доріг місцевого значення в управління на місця також розпочнеться з 1 січня 2018 року, повідомляє Прес-служба Укравтодору.

17 листопада 2016 року парламент України схвалив у другому читанні та загалом законопроекти №4014а  та №4015а. Ці два закони регламентують створення та функціонування цільового фонду фінансування дорожньої галузі. Цими змінами до українського законодавства передбачається, що усі цільові джерела фінансування: акциз з вироблених в Україні та ввезених нафтопродуктів й автотранспорту, ввізного мита на нафтопродукти, транспорт та шини до нього, штрафів за порушення вагових норм великоваговиками та концесійні платежі (у разі передачі автошляхів загального користування у концесію) акумулюватимуться в Дорожньому фонді. Тобто, з 2018 року кошти на розвиток та утримання українських автошляхів будуть надходити до розпорядників зі спеціального фонду, а не з загального державного бюджету, як це відбувається сьогодні.

Уряд та депутати домовилися, що через складну економічну ситуацію Дорожній фонд запрацює на повну лише у 2020 році. Нині ж передбачено його наповнення таким чином: у 2018 – 50% від усіх цільових надходжень, у 2019 – цей відсоток підвищиться до 75.

У тісній зв’язці зі створенням Дорожнього фонду завжди був й інший, не менш важливий, законодавчий акт – децентралізація підпорядкування українських автошляхів і нові вимоги до виконання ремонтно-будівельних робіт та експлуатації доріг. Після обідньої перерви, парламентарі ухвалили і його – № 0954.

«Це історична подія, яка дасть поштовх до втілення справжніх реформ. Ці законопроекти значно полегшать нам роботу, як команді на шляху до відновлення та розвитку українських автошляхів», – прокоментував цей парламентський день Славомір Новак, керівник Укравтодору.

Завдяки прийнятим законам з 2018 року в Укравтодорі справді розпочнуться докорінні зміни. Місцева мережа доріг, яка нараховує близько 120 тисяч км доріг, перейде у сферу управління місцевих органів влади, у Держагентства залишиться близько 50 тисяч км. З 1 січня 2018 року саме губернатори, голови районних та селищних рад вирішуватимуть які дороги, хто і як ремонтуватиме. Фінансування буде виділятися з новоутвореного Дорожнього фонду. 35 % від усього наповнення буде у розпорядженні саме місцевих органів влади та їх доріг. Щодо державних доріг, за які й надалі  відповідатиме Укравтодор, на них передбачено фінансове утримання у 60% від усіх надходжень до фонду.

Важливо зазначити, що у новоствореному дорожньому фонді також передбачено недоторканні кошти, що направлятимуться виключно на безпеку дорожнього руху. Від усіх надходжень вони становитимуть 5%.

Нагадаємо, з 1 січня 2015 року Законом України «Про державний бюджет» було скасовано фінансування дорожньої галузі зі спеціального фонду державного бюджету. Протягом наступних двох років Укравтодор неодноразово ініціював повернення до фінансування українських доріг за рахунок цільових джерел фінансування та створення окремого державного дорожнього фонду. 23 березня 2016 року законопроекти № 2724 та № 2725 були розглянуті на засіданні Верховної Ради України та не прийняті. Повторно та з новими номерами вони були винесені ініціативною групою депутатів 15 липня 2016 року.  

Прес-служба Укравтодору