Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » Законопроекти » Верховна Рада: у парламенті зареєстровано законопроект, який передбачає відповідальність водія за відмову від проходження ГВК

Верховна Рада: у парламенті зареєстровано законопроект, який передбачає відповідальність водія за відмову від проходження ГВК

У парламенті зареєстровано законопроект від 13.05.2016 № 4660 «Про внесення змін до Закону України «Про автомобільний транспорт» (щодо дотримання вагових або габаритних норм та/або умов, визначених у дозволі на участь у дорожньому русі), спрямований на збереження автомобільних доріг загального користування та використання їх відповідно до технічних умов експлуатації.

«Законопроектом передбачається ввести солідарну відповідальність для автомобільного перевізника, водія транспортного засобу, відправника вантажу (комерційного посередника, брокера, експедитора), вантажовласника за порушення транспортним засобом встановлених законодавством вагових та/або габаритних норм», – йдеться у пояснювальній записці до проекту Закону.

Автори законотворчої ініціативи зазначають, що «порушення норм для автомобільного транспорту за вагою та габаритами спричиняється в ході завантаження вантажів», однак наразі «адміністративну відповідальність за перевищення габаритно-вагових норм несе лише перевізник, який по суті не має повноважного впливу на процес завантаження».

Крім того, водій перевізника не має законних підстав відмовити відправнику вантажу та вантажовласнику виконувати перевезення у разі завантаження автотранспорту з перевищенням встановлених вагових або габаритних норм, а також має можливість безкарно ухилитись від проходження габаритно-вагового контролю (або перешкоджати його проведенню).

Зокрема, автори документу пропонують (Стаття 3) законодавчо закріпити поняття «учасники автомобільних перевезень», уточнюючи, що у сфері автомобільних перевезень вантажів учасниками є:

  • автомобільний перевізник;
  • водій транспортного засобу;
  • відправник вантажу (комерційний посередник, брокер, експедитор, інші) або уповноважена ним особа;
  • вантажовласник (уповноважена ним особа);
  • одержувач вантажу (уповноважена ним особа).

Стаття 47 пропонує (при внутрішньому перевезенні вантажів) заборонити допускати перевищення встановлених законодавством вагових або габаритних норм при завантаженні транспортних засобів; Стаття 49 дозволяє водієві, зокрема, відмовлятися від прийняття для перевезення вантажу, який не відповідає встановленим нормам, та перевіряти вагові або габаритні параметри завантаженого автотранспорту; Стаття 50 змінює вимоги до договорів про перевезення вантажу (наразі договір укладається між «замовником та виконавцем», пропонується – між «відправником вантажу та автомобільним перевізником», договір має прописувати обов’язки відправника та автоперевізника, відповідальність сторін, у тому числі щодо контролю за дотриманням встановлених законодавством вагових або габаритних норм при завантаженні автомобільного транспортного засобу); Стаття 60 покладає відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт на учасників автомобільних перевезень, у тому числі адміністративно-господарський штраф на водія за відмову від проходження ГВК тощо.

«Одночасна та рівна адміністративно-господарська відповідальність за перевищення габаритно-вагових норм, покладена і на автомобільного перевізника і на вантажовласника (уповноважену ним особу) і на відправника вантажу, що є подвійним запобіжником порушень та виключає перекладання відповідальності на іншу сторону», – зазначають автори законопроекту.

Прес-служба САД у Донецькій області