УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Донецькій області

» Діяльність » оголошення » Заява про екологічні наслідки діяльності (міст на км 111+426 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-18 Богатир – Велика Новосілка – Нікольське)

Заява про екологічні наслідки діяльності (міст на км 111+426 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-18 Богатир – Велика Новосілка – Нікольське)

Об'єктом капітального ремонту є міст на км 111+426 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-18 Богатир – Велика Новосілка – Нікольське.

На даний час  ділянка дороги  є основною магістраллю для забезпечення постачання вантажів в південні райони  Донецької області.

Головна мета капітального ремонту – підвищення експлуатаційно - технічних показників споруди до європейського рівня.

Проєктні рішення з капітального ремонту мосту передбачають заходи, виконання яких дозволить підвищити пропускну спроможність  споруди, рівень безпеки та комфортності руху, удосконалити транспортно-експлуатаційний стан проїзної частини, покращити облаштування автомобільної дороги технічними засобами організації дорожнього руху.

Проєктом передбачено демонтаж існуючого мосту довжиною 6,0 м та влаштування металевої гофрованої арки на залізобетонних фундаментах. Арка монтується з елементів SuperCor. Збірна металева гофрована конструкція SuperCor об'єднує переваги легкої конструкції з міцністю та довговічністю оцинкованої сталі. Монолітний фундамент влаштовується під всю ширину арки. Відстань між фундаментами, вхідні та вихідні отвори укріплюються габіонними матрацами. Відкрилки для утримання насипу влаштовуються монолітні довжиною 3м. Розрахункове навантаження А-15, НК-100.

Засипка над трубою виконується з піщаного ґрунту товщиною мінімум 650 мм, до низу дорожнього одягу. Дорожній одяг над трубою та на відстані 75 м від осі в кожну сторону прийнятий наступного типу:

щебенева-піщана суміш С-5 оптимального гранульованого складу 0-40мм по ДСТУ Б.В.2.7-30-2013 товщиною 250 мм;

оптимальна щебенева суміш СЩ-20, укріплена цементом, М-20 по ГБН В.2.3-37641918-554:2013 товщиною 160 мм;

розлив гарячої бітумної емульсії ЕКШМ-60 – 1,08 л/м2;

крупнозернистий асфальтобетон щільний типу «А» марки І БНД 70/100 по ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 100 мм;

розлив гарячої бітумної емульсії ЕКШМ-60 – 0,36 л/м2;

дрібнозернистий асфальтобетон щільний типу «А» марки І БМПА  60/90 – 53 по ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 50 мм.

Водовідведення з мосту передбачається дощовою каналізацією до очисних споруд ПБМО-1300-5, які розміщені з обох боків русла річки на відстані 25 м від фарватеру, що відповідає вимогам Водного Кодексу України.

Ширина існуючої смуги відводу під дорогу складає від 32 м до 60 м згідно державних актів на право постійного користування землею Служби автомобільних доріг у Донецькій області. Проектні елементи земляного полотна додаткового відводу у постійне користування не потребують.

Існуюча ділянка вулиці проходить в насипу висотою 1,5 – 3,7м. Земляне полотно знаходиться в задовільному стані. Керівна робоча відмітка для проектування поздовжнього профілю прийнята із умов максимального використання існуючого дорожнього одягу.

Поперечні профілі земляного полотна запроектовані у відповідності до вимог ДБН В.2.3-4:2015, в проекті передбачено поперечний профіль земляного полотна в насипу висотою до 6 м із закладанням укосів 1:1,75 з установкою бар’єрного металевого огородження.

Перед досипкою земляного полотна рослинний ґрунт з притрасової смуги знімається товщиною 0,2 м, на укосах товщиною 0,15 м, на узбіччях товщиною 0,10м і складується з подальшим використанням для укріплювальних робіт. Водовідвід із проїзної частини передбачено за рахунок поздовжніх і поперечних профілів проїзної частини та узбіччя. Поперечний профіль передбачено двохскатний з ухилами проїзної частини 25‰, узбіч укріплених засівом трав - 50‰. Відвід води з придорожньої смуги передбачено за рахунок рельєфу місцевості та водоперепускних споруд.

Конструювання і розрахунок дорожнього одягу були виконані у відповідності до ГБН В.2.3-37641918-559:2019. Розрахункове навантаження на вісь прийнято 11,5тс в обох напрямках, термін служби між капітальними ремонтами 12 років.

Дорожній одяг прийнятий двох типів.

            Тип 1 Новий та ровики розширення

щебенева-піщана суміш С-5 оптимального гранульованого складу 0-40мм по ДСТУ Б.В.2.7-30-2013  – 250 мм;

оптимальна щебенева суміш ЩПС-20, укріплена цементом, ММ-20 по ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 товщиною 160 мм;

вирівнюючий шар з оптимальної щебеневої суміші ЩПС-20, укріплений цементом, ММ-20 по ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 – 120 мм;

розлив гарячої бітумної емульсії ЕКШ-60    – 1,08 л/м2;

крупнозернистий асфальтобетон пористий типу «А-Б» марки І БНД 70/100 по ДСТУ Б В.2.7-119:2011 – 100 мм;

розлив гарячої бітумної емульсії ЕКШ-60   – 0,36 л/м2;

дрібнозернистий асфальтобетон щільний типу «А» марки І на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавкою, марки БМПА 60/90-53 згідно з ДСТУ Б В.2.7-313:2016 – 60 мм.

Тип 2 Підсилення існуючої конструкції

існуючий дорожній одяг;

вирівнюючий шар з оптимальної щебеневої суміші ЩПС-20, укріплений цементом, ММ-20 по ДСТУ-Н Б В.2.3-39:2016 товщиною 120 мм;

розлив гарячої бітумної емульсії ЕКШ-60 – 1,08 л/м2;

крупнозернистий асфальтобетон пористий типу «А-Б» марки І БНД 70/100 по ДСТУ Б В.2.7-119:2011– 100 мм;

розлив гарячої бітумної емульсії ЕКШ-60 – 0,36 л/м2;

дрібнозернистий асфальтобетон щільний типу «А» марки І на бітумі, комплексно модифікованому полімерною та адгезійною добавкою, марки БМПА 60/90-53 згідно з ДСТУ Б В.2.7-313:2016 – 60 мм.

Для підвищення умов безпеки і організації руху в проєкті передбачено необхідне зчеплення шин автомобілів з поверхнею проїзної частини; влаштування розмітки проїзної частини передбачено у відповідності до ДСТУ 2587 – 2014. Поздовжня осьова розмітка виконується із світлоповертаючої зносостійкої довговічної фарби. Інші види розміток передбачено виконати зносостійкою фарбою.

За впливом на навколишнє середовище, згідно з чинними нормативними документами об'єкт капітального ремонту відноситься до третього екологічного класу.

При розробці робочого проєкту була врахована позиція громадськості та вимоги органів місцевого самоврядування. З точки зору впливу на соціальне середовище регіону, капітальний ремонт мосту на автомобільній дорозі має позитивний вплив, так як сприяє підвищенню рівня безпеки на перегоні і, як наслідок, зниженню рівня ДТП.

Вплив проєктованого об'єкта на навколишнє середовище буде обмежено шумом і забрудненням повітря пилом та аерозольними викидами двигунів внутрішнього згоряння.

Для виконання розрахунків кількості викидів забруднюючих речовин автомобільним транспортом були використані дані про інтенсивність руху автотранспорту відповідно до завдання на розробку ОВНС.

В результаті проведених розрахунків розсіювання забруднюючих речовин в атмосферне повітря визначено, що максимальні приземні концентрації забруднюючих речовин на межі захисної смуги ділянки автодороги, де розташований міст, становлять: по азоту діоксиду 0,15 ГДК (0,03 мг/м3), по сажі 0,11 ГДК (0,0165 мг/м3), по ангідриду сірчистому 0,04 ГДК (0,02 мг/м3), по вуглецю оксиду 0,097 ГДК (0,485 мг/м3), по вуглеводням 0,42 ГДК (0,42 мг/м3), по групі сумації 31 0,19 ГДК (0,133 мг/м3).

Відповідно до результатів розрахунку кількості викидів та визначення ореолів розсіювання, після введення в експлуатацію об'єкта, що проектується максимальні приземні концентрації всіх забруднюючих речовин на межі захисної смуги автодороги  не перевищать 1 ГДК.

При виконанні будівельних робот регулярне транспортування будівельних матеріалів у міру просування будівництва, тимчасове складування будівельних відходів на території майданчика в спеціально відведених місцях з їх обов'язковим вивезенням і утилізацією, наявність на ділянках виконання робіт пересувних контейнерів для відходів металу, промасленого ганчір'я, нафтопродуктів і т.п., нагляд за відходами сприяє нормативному стану навколишнього середовища.

З метою зниження видів і рівнів впливу на всі компоненти навколишнього середовища при функціонуванні споруди автомобільної дороги після проведення капітального ремонту, а також для забезпечення нормативного стану навколишнього середовища і екологічної безпеки населення в районі її розміщення, даним проектом передбачено здійснення комплексу природоохоронних заходів:

для захисту повітряного середовища - виконується капітальний ремонт дорожнього одягу проїжджої частини дороги, з максимально можливим нівелюванням ухилів і укладанням високоміцного покриття, що дозволить експлуатувати транспортні засоби в рівномірному режимі, та посприяє значному зниженню газодимних викидів двигунами і зменшенню пиловиділення колесами транспорту в літній період.

для зниження рівня шуму - виконується нове малошумне дорожнє покриття; організація рівномірного переміщення транспортних потоків.

для захисту водного середовища і ґрунту – капітальний ремонт мосту виконується за сучасними технологіями із довговічних матеріалів; для укріплення вхідних та вихідних отворів споруди застосовуються габіонні матраци; водовідвід із проїзної частини передбачено за рахунок поздовжніх і поперечних профілів проїзної частини та обочин до дощової каналізації; водовідведення з мосту передбачено дощовою каналізацією до очисних споруд, які розміщені з обох боків русла річки; виконується улаштування твердого покриття проїжджої частини автодороги, що виключає забруднення ґрунту і підземних вод; регулярне прибирання та своєчасне видалення твердих відходів.

Внаслідок капітального ремонту мосту на км 111 +426 автомобільної дороги Богатир – Велика Новосілка – Нікольське покращаться транспортно-експлуатаційні показники роботи. Реалізація проєкту сприятиме підвищенню безпеки дорожнього руху та поліпшенню стану навколишнього середовища.

На підставі цієї заяви Замовник гарантує екологічну безпеку на весь період проведення капітального ремонту. Замовник бере на себе зобов'язання забезпечити контроль виконання всіх природоохоронних і санітарно-захисних заходів, передбачених цим проектом; забезпечити контроль за проведенням всіх робіт, пов'язаних з капітальним ремонтом мосту на автомобільній дорозі відповідно до вимог природоохоронного законодавства, санітарних норм і правил.

 

Замовник      Служби автомобільних доріг у Донецькій області

 

Генпроектувальник  ТОВ «ВІАКОН Україна»