УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Донецькій області

» Прес-центр » новини » Капітальний ремонт мосту через річку Жеребець – завершено!

Капітальний ремонт мосту через річку Жеребець – завершено!

10 травня за участю голови Донецької облдержадміністрації Павла Жебрівського відбулося урочисте відкриття мосту через річку Жеребець, відновленого капітальним ремонтом.

Штучна споруда, розташована при в’їзді у село Торське Краснолиманського району, перебуває на балансі Служби автомобільних доріг у Донецькій області та є складовою частиною автодороги загального користування місцевого значення О0528 Красний Лиман – Кіровськ – Новосадове – /на Первомайку/, км 12+448.

Залізобетонний міст забезпечує транспортне та пішохідне сполучення між населеними пунктами півночі Донецької області, а також транспортний зв’язок із сусідньою Луганщиною. Мостовий перехід було побудовано в 1968 році.

Постійний дефіцит коштів на капітальний ремонт призвів до того, що асфальтобетонне покриття мосту було зношене, гідроізоляцію – пошкоджено, спостерігалось стрімке руйнування бетонних опор і деформаційних швів, прискорився процес руйнування металу (арматури) тощо.

Незважаючи на регулярні ямкові ремонти, на зусилля дорожників підтримувати проїзну частину та залізобетонні конструкції мосту в належному експлуатаційному стані, відновити споруду міг лише капітальний ремонт.

Роботи виконано за рахунок коштів обласного бюджету (у максимально стислі терміни, без закриття руху).

Спочатку будівельниками-мостовиками (підрядною організацією ТОВ «Впроваджувальне підприємство Мост-1») було проведено підготовчі роботи з демонтажу:

  • дорожнього одягу;
  • стічного трикутника (для відведення атмосферних опадів з транспортних споруд);
  • тротуарних блоків;
  • бар’єрного та бетонного перильного огородження.

До основних робіт належать:

  • улаштування монолітної залізобетонної гнучкої перехідної плити (з гідроізоляцією);
  • доведення габаритів мосту до наявних нормативів;
  • улаштування системи водовідведення;
  • проведення гідрофобізації (обробки бетонної поверхні опор задля захисту споруди від агресивного впливу води);
  • улаштування тротуарів (у тому числі на підходах до споруди);
  • встановлення нового бар’єрного та перильного огородження, бортового каменю та дорожніх знаків;
  • засипка та планування укосів (із зміцненням посівом трави);
  • улаштування нового асфальтобетонного покриття.

Мостовики посилили опори штучної споруди. За рахунок улаштування монолітної гнучкої перехідної плити (винаходу вітчизняних будівельників) дорожники розширили проїзну частину дороги.

Застосування сучасних технологій у галузі мостобудування дозволило повністю ліквідувати деформаційні шви, через які передавалися динамічні удари на опори конструкції, –усунути динамічні просадки перед в’їздом/виїздом автотранспорту. Завдяки капремонту вантажопідйомність мосту збільшено з Н-13 до НК-100 та А-15.

Варто додати, що для максимального захисту споруди від впливу води, дорожниками було застосовано сучасний тип гідроізоляції з використанням методу «нанесення під тиском»; за рахунок використання полімерно-мінеральної суміші «сілол-тротуар», покращено покриття пішохідних доріжок (по обидва боки мосту); захисною сумішшю оброблено бетонні опори та конструкції балок.

Вартість будівельних робіт, включаючи розробку проекту, склала 5,7 млн грн.

Гарабити мосту: довжина – 85 м, ширина проїзної частини – 7,5 м, ширина кожного тротуару (з обох боків проїзної частини) – 1 м.

Споруда відповідає сучасним будівельним нормам. Ремонтними роботами подовжено термін експлуатації мосту, підвищено його вантажопідйомність, забезпечено безпечний рух автомобільного транспорту та пішоходів.

Прес-служба САД у Донецькій області