Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » новини » Служба автодоріг у Донецькій області підбила підсумки Тижня безпеки дорожнього руху #SpeakUptoSaveLives

Служба автодоріг у Донецькій області підбила підсумки Тижня безпеки дорожнього руху #SpeakUptoSaveLives

В Україні з 6-го по 12-те травня пройшов Тиждень безпеки у рамках П’ятого Глобального тижня безпеки дорожнього руху під гаслом «Скажи своє слово, щоб врятувати життя людей!» #SpeakUptoSaveLives. Нагадаємо, цьогорічний Глобальний тиждень було присвячено темі ЛІДЕРСТВА в сфері безпеки дорожнього руху, необхідного для порятунку людських життів.

Європейське регіональне бюро ВООЗ: «Прогрес, якого ми можемо досягти, залежить від політичної волі людей, які приймають рішення. Нам потрібна демонстрація лідерства! Безпека дорожнього руху – вкрай актуальна проблема, адже в автомобільних аваріях щорічно гинуть 1,35 млн осіб в світі і 84 тис. людей в Європейському регіоні. Дорожньо-транспортні пригоди є провідною причиною смерті молодого покоління у віковому діапазоні 5-29 років; 30% ДТП відбуваються за участю пішоходів та велосипедистів, які є найбільш уразливими учасниками дорожнього руху. Скажи своє слово, щоб врятувати життя людей!»

It’s time to speak up for road safety! 50 % of all road traffic deaths are associated with 1 or more of the 5 major risk factors: speed/ alcohol/ no helmets/ no seat belts/ no child restraints/ інфографікаінсталяція «Передчасно згаслі життя»/

Всеукраїнський Тиждень безпеки дорожнього руху традиційно проходить за сприяння Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, органів місцевого самоврядування. Організатор – Київська міжрегіональна філія ДП «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту». Тематичний тиждень розпочався проведенням прес-брифінгу за участю представників Центру громадського здоров’я МОЗ України, Центру демократії та верховенства права, Бюро ВООЗ в Україні, Глобального договору ООН в Україні, КП «Центр організації дорожнього руху», проекту PITBULL, ГО "Traffic Challenge", U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»); стартової прес-конференції в інформаційному агентстві Укрінформ/ відеролик «Тиждень безпеки дорожнього руху - 5 років лідерства»/ Центр громадського здоров’я МОЗ України провів тематичний флешмоб

ПРОСТІ РЕЧІ РЯТУЮТЬ ЖИТТЯ/ ОСНОВНІ ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ НА ДОРОЗІ/ Міністерство охорони здоров'я України/ інфографіка/

Дотримуйтесь дистанції та швидкісного режиму: максимальна швидкість у населених пунктах України обмежена до 50 км/год. Якщо автомобіль рухається зі швидкістю менше 50 км/год, ризик загибелі пішоходів складає 20%, тоді як при 80 км/год – майже 60%.

Не ігноруйте ремінь безпеки: за даними ВООЗ, використання ременів безпеки знижує ризик смерті водія та пасажира на передньому сидінні на 45-50%, ризик травм – на 20-45%. Пристебнутий ремінь безпеки пасажирів на задніх сидіннях знижує ризик смертельних та серйозних травм на 25%, незначних травм – до 75%. Закликаємо кожного бути відповідальними та не ігнорувати ремені безпеки! Зробіть це своєю звичкою, яка, можливо, колись врятує вам життя!

Убезпечте свою дитину в дорозі – обов’язково використовуйте дитяче автокрісло: використовуючи автокрісло, ви знижуєте вірогідність смерті в результаті аварії на 90% (дітей грудного віку) чи на 54-80% (дітей раннього віку). У більшій безпеці перебувають діти, які знаходяться на задньому сидінні автомобіля. Згідно з діючими Правилами дорожнього руху, перевезення дітей до 12 років та зростом до 145 см в автомобілі можливе лише за умови використання автокрісла.

Не користуйтеся мобільним телефоном за кермом: при швидкості 50 км/год. водій, що відволікається принаймні на дві секунди на розмову по мобільному телефону або написання повідомлення, проїжджає «всліпу» 28 м дороги.

Випивши, не сідайте за кермо: однією з найбільш серйозних причин аварій є керування автомобілем у стані алкогольного сп'яніння. Ризик смерті нетверезих водіїв зростає в 17 разів! Алкоголь сповільнює реакцію, знижує концентрацію уваги, порушує координацію, негативно впливає на зір. У стані алкогольного сп'яніння водії більш схильні підвищувати швидкість та ігнорувати дорожні знаки. Крім того, не дозволяйте керувати автомобілем людині, яка вживала алкоголь, не сідайте в авто з таким водієм.

Будьте соціально відповідальними: ознайомте маленьких пішоходів із сигналами світлофорів. Поясніть, що сигнали регулювальника мають перевагу перед сигналами світлофорів та вимогами дорожніх знаків і є обов’язковими для виконання (навчить дитину базовим рухам регулювальника та знакам, які позначають пішохідні переходи, велосипедні доріжки тощо).

Діти мають розуміти, що велосипедисти  теж водії: на правах водія транспортного засобу можна їздити тільки велосипедистам, які досягли віку 14 років. Діти, які не досягли цього віку або ще вдосконалюють навички їзди, мають знати, що тротуар – не місце для швидкої їзди: на тротуарі пішохід має перевагу в русі; поведінка велосипедиста має бути передбачуваною та зрозумілою для решти користувачів; перед виїздом на пішохідний перехід обов’язково спішуватися і перетинати його пішки (умова перетинати проїзну частину пішки стосується й інших колісних транспортних засобів, як-то самокатів тощо). 

Не забруднюйте дорогу та узбіччя!

Форум з безпеки на транспорті (програма та презентації доповідачів)

Декларація лідера національної програми «Безпечна країна»

Довідково

Тиждень безпеки дорожнього руху проводиться в Україні та світі у рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011-2020 рр., проголошеного Резолюцією Генеральної Асамблеї  ООН № 64/255 від 10.05.2010, Резолюціями ООН № 66/260 від 23.05.2012 і № 68/269 від 29.04.2014. Основна мета заходів – реалізація довгострокових та скоординованих дій на підтримку безпеки дорожнього руху задля зменшення рівня аварійності та зведення нанівець «тихої епідемії» смертності та травматизму.

Всі заходи з експлуатаційного утримання та ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення, які перебувають на балансі Служби автодоріг у Донецькій області (Укравтодор), спрямовані на забезпечення безпеки та комфорту дорожнього руху.

 

 ФОТОАРХІВ: відремонтована Т-05-25 Михайлівка – Селидове – Курахове за маршрутом Селидове – Курахове 

Всі ремонти (капітальний, поточний середній, роботи із забезпечення безаварійного проїзду) тривають із суворим дотриманням контролю якості дорожньо-будівельних робіт з боку інженерів відділу якості, технічного контролю та нових технологій, а також Лабораторії з контролю якості виробництва Служби.

 

ФОТОАРХІВ: М-03 у межах Слов’янського району, від кордону з Харківською областю, минаючи Слов’янськ, у напрямку Бахмута; Н-20 між Слов’янськом і Краматорськом

Відремонтовані впродовж 2016-2018 років ділянки – понад 100 км – зберігають цілісність дорожнього одягу та не потребують ліквідації вибоїн (ямковості). Усунення вибоїн проїзної частини триває лише на зношених автошляхах, які багато років чекають ремонту/ Підсумки-2018/ Пріоритети-2019

ВІДЕОАРХІВ: М-03 Київ – Харків – Довжанський від села Никонорівка (з боку Бахмута) у напрямку Слов’янська (проїзну частину міжнародної траси відновлено середнім ремонтом впродовж 2016-2018 рр.) 

 

ВІДЕОАРХІВ: випуск «Телеканал Донбасс» від 28.02.2019, відремонтовані впродовж 2016-2018 рр. ділянки автодоріг держзначення не мають ямковості

Під час капітального ремонту задля безпеки дорожнього руху відновлюються всі конструктивні шари дорожнього одягу, а у разі необхідності відкривається дальність видимості, забезпечується плавність поздовжнього профілю, пом’якшуються підйоми/спуски, улаштовуються перехідно-швидкісні смуги (середні ремонти також забезпечують необхідний модуль пружності дорожнього одягу) тощо. Об'єкти ремонту облаштовуються новими технічними засобами організації дорожнього руху та автопавільйонами (із відновленими посадковими майданчиками зупинок громадського транспорту із забезпеченням безперешкодного доступу маломобільних груп населення), ефективною системою водовідведення тощо. За чинними будстандартами відновлюються й штучні споруди – мости і шляхопроводи. Після ремонту параметри дороги мають відповідати нормативним вимогам, а це означає, що (!) кожна відремонтована ділянка автомобільної дороги загального користування державного значення (або мостовий перехід як її частина) повинна витримувати наявні навантаження та інтенсивність руху, бути безпечною та комфортною для водіїв.

ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УТРИМАННЯ

За інформацією відділу ремонту та експлуатаційного утримання автодоріг та штучних споруд, організації та безпеки дорожнього руху, впродовж Тижня безпеки дорожнього руху Службою було посилено контроль за виконанням ремонтних робіт підрядними підприємствами (відповідно до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт»); на автодорогах держзначення виконано роботи з поновлення розмітки 12 пішохідних переходів (понад 2 тис. м²), облаштовання новими дорожніми знаками та свіжими розмічальними лініями 15 залізничних переїздів, санітарного очищення автопавільйонів та зупинок громадського транспорту тощо. Загалом із початку року на міжнародних, національних і територіальних автошляхах Донеччини задля забезпечення безаварійного проїзду:

  • ліквідовано 59,2 тис. м² вибоїн на проїзній частині (ямковості); 
  • встановлено/замінено 576 дорожніх знаків;
  • вирубано чагарникову поросль уздовж 28,4 км доріг тощо.

 

Як вже повідомлялось, у 2019 році роботи з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Донецької області виконує  ДП «Донецький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». До 2014 року ДП «Донецький облавтодор» налічувало 22 філії. На сьогодні на підконтрольній Україні території функціонують філій (в їхньому складі 17 дільниць). Для виготовлення гарячої асфальтобетонної суміші облавтодор традиційно запустив власні АБЗ, розташовані у Нікольському, Великій Новосілці, Покровську, Бахмуті та Лимані.

Увага! До спекотного періоду року (вище 28 °C), із введенням з 1-го червня обмеження руху для великовагових транспортних засобів, автодороги державного значення заздалегідь облаштовано комплектами дорожніх знаків (3.15 «Рух транспортних засобів, маса яких перевищує 24 т, заборонено», 3.16 «Рух транспортних засобів, навантаження на вісь яких перевищує 7 тс, заборонено» і табличками 7.4.4 «Час дії»).

Служба автомобільних доріг у Донецькій області звертається до водіїв із проханням бути максимально пильними за кермом – виконувати вимоги Правил дорожнього руху! Обережно об’їжджати ділянки, на яких тривають ремонтні роботи та які позначені попереджувальними, заборонними та наказовими дорожніми знаками!

Підсумки-2018/ Пріоритети-2019

Сторінка у Facebook   

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Донецькій області